Fif til dig

Derfor skal du have ekstern hjælp til din markedsføring

For mange virksomheder er det en betydelig udgift at ansætte en medarbejder til at være ansvarlig for markedsføringen. Derfor forsøger de ofte selv at løse opgaven eller overlader den til den lokale ugeavis. Men markedsføring bliver for alvor en dyr post i regnskabet, hvis den ikke er gennemtænkt og effektivt eksekveret. Blandt andet derfor kan det være en rigtig god idé at få ekstern hjælp til markedsføringen af et marketingbureau eller en freelancer.

Løsninger med høj kvalitet

En marketinguddannet specialist med praktisk erfaring vil typisk (og forhåbentlig) kunne levere en højere kvalitet til de opgaver, du skal have løst, end gør-det-selv-typen, der ikke har faglige forudsætninger. Det gælder uanset om vedkommende er fra et bureau, freelancer eller ansat i din virksomhed.

Men som selvstændig afhænger min succes (og min indtægt) af, om jeg lever op til dine forventninger. En medarbejder har typisk mange forskellige arbejdsopgaver og får sin løn udbetalt, selvom arbejdet svinger i kvalitet. Jeg kan derimod kun håbe på, at du vil fortsætte samarbejdet og måske endda anbefale mig til andre, hvis du er tilfreds med det arbejde, jeg udfører for dig og din virksomhed.

Friske øjne på din forretning

Som ejer eller medarbejder i en virksomhed kan det være svært at sætte sig i kundens sted og se forretningen udefra. Ofte kommer markedsføringen til at bære præg af en indefra-og-ud-tankegang, hvor man fokuserer på egne kvaliteter frem for på kundens udbytte.

Som ekstern konsulent er jeg ikke “firmablind” og har ikke forbehold i relation til kolleger, kulturen i virksomheden, arbejdsrutiner mv. Jeg vil derfor bedre have mulighed for at bryde ud af “plejer”-mentaliteten og se din forretning i et nyt perspektiv. Jeg kan undre mig og stille alle de (dumme) spørgsmål, som dine kunder vil have svar på, før de handler. Samtidig kan jeg være din sparringspartner i forhold til de spørgsmål, du måtte have om markedsføringen af din virksomhed.

Lavere risiko og større fleksibilitet

En freelancer eller et marketingbureau kan hverves på dag-til-dag basis til at løse opgaver efterhånden, som de opstår. Du skal ikke gennem en lang ansættelsesproces, og der er ingen opsigelsesperiode*, hvis samarbejdet mod forventning ikke fungerer.

Ofte vil en freelancer også kunne løse opgaver med korte og stramme deadlines. Selv i weekender og ferieperioder, hvor dine faste medarbejdere holder fri.

* Vær opmærksom på, at visse bureauer binder deres kunder i kortere eller længere perioder.

Lavere personaleudgifter

I modsætning til en medarbejder, som du fastansætter, skal du hverken betale løn, pension, feriepenge, forsikring eller efteruddannelse til et bureau eller en freelancer.

Du behøver heller ikke at stille en arbejdsplads til rådighed med computer, mobiltelefon, frokostordning, og hvad der ellers hører sig til. Kort sagt betaler du kun for de timer, der arbejdes eller de opgaver, der udføres. Og du kan endda opnå momsfradrag på udgiften.

Vil du have hjælp til din markedsføring?

Har du behov for ekstern hjælp til din virksomheds markedsføring og kommunikationsdesign, ønsker du en fleksibel marketingfunktion på distancen eller vil du blot have en freelancer, som kan løse marketingopgaver, efterhånden som de opstår?

Med Fifti kan jeg tilbyde en bred vifte af kommunikationsydelser inden for offline og digital markedsføring, branding, strategi, copywriting og corporate design.

Skriv en besked eller send mig en e-mail. Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Fifti kommunikationsdesign